Tycker det stämmer riktigt bra. Vill jag något på riktigt så jagar jag efter det, försöker på alla sätt att nå målet och de hinder som kommer slinker jag förbi. Om det är ett mål som inte känns “på riktigt” så blir hindren till ursäkter.

En kompis jag skaffat mig på sistone är smärtan i höger fot. Styrkan har försvunnit med, men det kan ha att göra med rörelserädsla likaväl som något annat.

Att springa med obehandlad Mortons neurom är ingen bra ide, för inte blir det bättre… Hade jag inte sett röntgenplåtarna (nåja, skärmen med bilden på) själv så hade jag gissat på en bruten tå och troligen en fraktur på ett mellanfotsben utöver det. Det känns lite skumt att ett neurom kan orsaka ödem i foten. Väntar samtal från Ortopedia om när leveransen har kommit, och har bytt skor från ett par platta hårda till ett par uppbyggda mjuka (men hu så varma mina Colombia är). Och det har faktiskt hjälpt. Märkte det igår, att helt plötsligt så hade rumskompisen fotsmärtan flyttat ut. Bara så där!

För att komma tillrätta med rörelserädslan så tänkte jag att balansen behöver tränas upp. Just nu har jag i princip ingen balanskorrigering i högerfoten så det är lite knepigt att gå i skogen till exempel. Beställde därför en balansplatta.

Gjorde ett misstag och beställde x-erfit balance board från xxl.se. Misstag? Ju för den var slut men tydligen så har inte en stor aktör som xxl bättre koll på sin logistik än att det tar dagar innan de upptäcker att de sålt något som inte finns.

Anton skriver bra om vikten av att ha rätt lagersaldon om man vill öka försäljningen. Och han har rätt, jag tog mina pengar och beställde en balansbräda från gymgrossisten istället. De levererade på två dagar. Så skall en webbshop skötas!

Ett delmål för mig är att springa en mil på 60 minuter. Det känns som att det börjar bli svårt att nå det, men för att hitta vägar runt hindret (mortons) så provar jag något annat. Det blir cykling istället! Igår plockade jag ut Jake (min cyklocross) från förrådet. Dammade av ramen, pumpade ekrarna, justerade däcken och riktade växlarna. Ser faktiskt fram emot att köra på, trots att det inte är grenspecifikt för att nå löpningsmålet.

Men det är bättre än inget! Skall sätta lite referensrundor först. En mil på elljusspåret och några andra rundor får det bli innan jag börjar trycka på ordentligt. Sedan blir det kränkningsintervaller och grusvägsrally.

Speaking of rally, jag är toksugen på att prova på rallycross. Väntar på svar från krutcuppen och Tickstabanan, sedan skall det köras!

Ett annat delmål är som bekant att gå upp i vikt. Det har jag gjort den här veckan med. Fast inga bra kilon. “Glömde” att väga mig igår morse (till mitt försvar så var jag upp obehagligt tidigt) men jag känner i kroppen att jag har massa kolhydrater i omlopp som bara väntar på att få “omvandlas” till muskelfibrer med hjälp av svett och tyngder.

 

Leave a comment

Leave a Reply

%d bloggers like this: