Talare

Jag har talat publikt sedan 2000 och har anlitats som moderator, inspiratör och talare sedan dess.

De ämnen jag är bäst på är:

Ledarskap. Kundservice. Sociala Medier. Ehandel. Affärsutveckling

Egentligen är det ointressant att prata om ett ämne avskiljt. Visst går det att dra några. snabba skämt och skapa bra stämning, men för mig är det viktigt att tända en inspirationens låga hos mina åhörare.

Inspirationens låga eldar på åhörarens motivation så att förhoppningsvis antecknar personen under min dragning. Det blir troligen så att åhöraren blir så ivrig att den berättar om det jag sa till sina kollegor, och blir det riktigt bra så kommer åhöraren till och med att försöka förändra sin och sitt företags vardag utifrån de idéer jag planterade på mitt seminarium eller föreläsning.

Detta gör jag genom att vara:

  • TydligKeep it simple, överleverera och överträffa kundens förväntningar – svårare än så är det inte.
  • EnergiskJag delar med mig av min energi och ger deltagarna en rejäl energiboost, både i tanken och i handling.
  • PedagogiskJag vet hur man håller ett komplicerat ämne enkelt genom att fokusera på detaljer och visa samband.
  • ÖdmjukAlla gör misstag. Kan vi skratta åt dem och vågar vi visa upp dem så blir vi bättre. Så det gör jag – ofta.
  • ModigJag brukar utmana och ställa “sanningar” på sin spets (beroende på ämne) bara för att skapa diskussion och interaktivitet
  • Visar på lessons learnedIngen kan allt hela tiden. Därför försöker jag visa på hur företag kan utvecklas genom att “sno” andras bra idéer – och så kan man kalla det lessons learned eller erfarenhetsutbyte
  • Håller uppe interaktivitetenMin erfarenhet är att många tycker det är jobbigt att ställa frågor i större sammanhang. Genom att använda twitter, pollev och strawpoll så skapar jag delaktighet med åhörarna och de får säga vad de tycker.

Allt detta förpackar jag självklart i ett underhållande paket som gör det intressant att lyssna på samtidigt som man får tydliga lärdomar, tips och idéer att ta med sig hem och göra i sin vardag.

Här är ett axplock av det jag talat om de senaste åren.

Ledarskap:
Motivation och Strategiska nyckelbeteenden, intern företagsföreläsing, Stockholm 2012.

Kundservice:

Technology or people? – people! Barcelona 2014

Värderingsstyrd kundtjänst, Stockholm 2014
Transforming Customer Service
, Geneva 2013.
Ledarskap är vägen till 100% nöjda kunder, Malmö 2010

Sociala Medier:

Social media as a customer service channel, London 2013

The flow of everywhere, Köln 2012.

Sociala medier som kanal, kickoff företagsinternt Stockholm 2012
Twitterskolan för företag, företagsinternt Stockholm 2010

Ehandel:
Social E-handel, Stockholm 2011.
Detta är ehandlarens vardag, intern inspirationsföreläsning Stockholm 2011

Affärsutveckling:
Impulsköp eller forskningsköp, Stockholm 2011
Extreme Mountain Makeover (saknar dessvärre renoveringsbildspelet), Stockholm 2011

Du kan se mer om vad jag gjort på Linkedin.

Använd kontaktformuläret för att komma i kontakt med mig

Leave a Reply